Метафоричний кампейн «ANTICON»: український бренд DZHUS презентував фільм у Берліні

Перформанс “ANTICON” підкорив подіуми Берліну, Брюсселю, Праги та Варшави, втіливши метамодерністичну містерію таємної вечері. Українська дизайнерка Ірина Джус презентувала інноваційні багатоцільові образи колекції під час метафоричного дійства, яке створює ефект спіритичної ініціації. Концептуальне шоу стало інтелектуальною грою зі смислами –маніфестацією абстрактного символізму та провокацією асоціацій на межі прийнятного. Прем’єра фільму “ANTICON” відбулася 23 серпня 2025 року на українському арт-фестивалі VOLIA в Берліні. Виступ […]

Перформанс “ANTICON” підкорив подіуми Берліну, Брюсселю, Праги та Варшави, втіливши метамодерністичну містерію таємної вечері. Українська дизайнерка Ірина Джус презентувала інноваційні багатоцільові образи колекції під час метафоричного дійства, яке створює ефект спіритичної ініціації. Концептуальне шоу стало інтелектуальною грою зі смислами –маніфестацією абстрактного символізму та провокацією асоціацій на межі прийнятного.

Прем’єра фільму “ANTICON” відбулася 23 серпня 2025 року на українському арт-фестивалі VOLIA в Берліні. Виступ Ірини Джус супроводжувався її власними поетичними римованими одкровеннями чотирма мовами — своєрідною посвятою дизайнерки до кола міжнародних поетів. Колекція “ANTICON” запрошує зануритися у фантасмагорію, втілену у просторі Concept_11 у Варшаві. Вона спекулює на ‘кодах утопії’, згенерованих людством у прагненні запрограмувати щастя. Розшифровуючи власну особисту травму, Ірина Джус насичує свій катарсичний театр костюму наративами соціокультурного конформізму.

Символіка та візуальні коди

Виходячи з переконання, що розчарування росте на очікуваннях, творчиня іронізує щодо систем умовних позначок протягом усієї історії цивілізації. Дизайнерка бренду Ірина Джус вбачає взаємозв’язок між природнім прагненням до самовідкриття й жагою дому – й рефлексує відкритим питанням: «Чи віднайдення власної життєвої ніші здатне замістити основоположне відчуття дому?».

Вона визначає власний ескапістський досвід як ‘inter-refuge’ і закликає використовувати мультикультурну семантичну базу як бруківку до суб’єктивної ідилії. Таким чином будь-який знак, термін чи поняття є метафізичним джерелом енергії для «самозалюднення» як коупінг-стратегії для екзистенційних дилем.

Ірина Джус вшановує світові системи кодування – від духовних до побутових. Вона знебарвлює хроматичний спектр, замінюючи кольори абревіатурами. Соціальне «самоспоживання» відслідковано до гастрономічних ритуалів, властивих для всіх розповсюджених релігій. Так серія ансамблів натхнена сакраментальним сервіруванням столу. Віддзеркалені формотворчі модулі також є алюзією до цього феномену «автофагії»: форма й контрформа нероздільні й перебувають у постійній взаємодії та взаєможивленні.

У своїх відсиланнях до гностицизму, кабали, юдаїзму, офіційних і альтернативних християнських вчень, Ірина Джус змальовує тягар особистих цінностей і обов’язків. Стоїцизм і самодостатність транслюються через ототожнення об’єкту й суб’єкту, що знаходить відображення в
багатофункційних предметах одягу. DZHUS вірить: будь-яка система є релевантною, поки її дороговкази скеровано на вихід з відчаю. Більш того, рандомізовані вектори настільки ж добре (якщо не ліпше) ведуть до пункту призначення.

Від білого до райдужного

Ірина Джус закодовує веселку в білих стьобаних деталях. Залишаючи екстер’єр виробів чистим, вона оздоблює кишені й підкладку кристалами й біжутерією – співставляючи досвід вимушеної міграції українців із щімкими хроніками насильницьких переселень під час Голокосту.

Лейтмотив лабіринту присвячено синайським мандрівникам, натхненим духом пошуку. Неочікувано з-під зовнішніх шарів одягу з’являється колір: для вивороту DZHUS використовує райдужний градієнт. Цей «таємний» маніфест кольору споміж пуристично білої колекції несе життєствердний меседж, пропонуючи інсайт як маршрут додому – до відчуттів радості й
наповнення.

Етичний вимір

Із глибоким співчуттям до тварин Ірина висловлює обурення щодо дуалістичного підходу соціуму: споживаючи в їжу одних звірів, люди культивують ідеалістичні фантазії щодо потойбічного життя інших. Свій слід у колекції DZHUS залишили не лише зооморфні елементи з візантійського іконопису, але й тендітні лапки, що покрокували веселкою.

Гендер, тілесність і нова мова костюму

Оспівуючи возз’єднання зі справжнім «я», DZHUS заграє з гендерними стереотипами, фетишизуючи білизняні мотиви й корпкор, деконструюючи традиційні суспільні ролі й підкреслюючи їхню плинність. DZHUS не обмежується трансформацією білих штанів на райдужний корсет — і стирає грань між інтер’єрним текстилем та вбранням. До прикладу, скатертина функціонує як кейп плаского крою.

Попри релокацію до ЄС на початку повномасштабного вторгнення DZHUS завжди залишається брендом із українською душею. Всі вбрання втілили українські майстрині, а саундтрек створив харків’янин Геннадій Біляєв. Генеральним партнером кампейну виступив CHOICE Ukraine –
провідна компанія-виробник екотоварів для здоров’я, краси та оселі, з якою DZHUS віддавна співпрацює на спільних етичних засадах. Організаційну підтримку надав фонд OTOTO ArtFoundation.

Дивитися метафоричний кампейн «ANTICON» – український бренд DZHUS:

ПРО DZHUS

DZHUS – концептуальний бренд одягу та аксесуарів, що здобув міжнародне визнання завдяки багатофункційним речам з матеріалів cruelty-free. Інновації крою, запроваджені дизайнеркою Іриною Джус, допомагають мінімізувати фізичний шопінг, разом з тим створюючи розмаїтий і екологічний гардероб з кількох виробів-трансформерів. Із початком війни бренд релокувався до ЄС і передає 30% прибутків українським зоозахисним організаціям.

Від заснування DZHUS у 2010 р. всі вироби створюються виключно з етичних матеріалів. У 2019 році бренд нагороджено в номінації Cruelty-free Fashion від Best Fashion Awards. У 2015 році бренд увійшов до шорт-листу International Woolmark Prize і зараз продається в Японії, Китаї, Бельгії,
Португалії, Польщі, США, ОАЕ, Саудівській Аравії, Кувейті, Австралі та онлайн по всьому світові.

DZHUS носять Onuka, Jamala, Alina Pash, Катерина Павленко з Go_A, Ірена Карпа. Розроблений передусім як жіночий, одяг DZHUS передбачає широкий спектр унісекс-силуетів і позагендерних стилізацій. Бренд співпрацював з кінопроєктами The Hunger Games, Star Trek Discovery та відомими б’юті-лейблами Saco та Davines. Колекції DZHUS презентуються під час Paris Fashion Week, Berlin Fashion Week, Ukrainian Fashion Week, Milan Design Week, International Fashion Showcase London, Brussels Fashion Week, Helsinki Fashion Week, Vegan Fashion Week у Лос-Анджелесі, Milan Design Week, Dutch Design Week, Mercedes-Benz Prague Fashion Week, Designblok Prague, Moldovan Brands Runway, Feeric Fashion Week у Румунії.

Дизайн DZHUS висвітлюється в топових міжнародних медіа: Vogue, Dazed&Confused, Harper’s Bazaar, Elle, L’Officiel, Marie Claire, Cosmopolitan, Elle Decoration, Kaltblut, ASVOF, Dezeen. Творчість Ірини Джус є гостро персональною: вона «інкорпорує патерни в патерни», перекеровуючи внутрішню боротьбу в авангардні рішення. Щирий і самобутній протягом своєї 15-річної історії, DZHUS визначає своєю місією привнесення інновацій у fashion-індустрію та руйнування
стереотипу про передбачуваність етичного та екологічного дизайну. DZHUS прагне популяризувати осмислену моду через знакову образність і тонкі інтелектуальні алегорії.

НАД КАМПАНІЄЮ ПРАЦЮВАЛИ:

Бренд: DZHUS @dzhus.conceptual.wear
Локація: Concept_11@concept_11_warsaw
Генеральний партнер: CHOICE Ukraine @brands_by_choice
Організаційна підтримка: OTOTO ArtFoundation @ototo.art.foundation
Партнер прем’єри в Берліні: Hotel Continental — Art Space in Exile @artspaceinexile
Режисура, поезія, стиль, обробка фото: Irina Dzhus @irina.dzhus
Саундтрек: Hennadii Biliaiev @man_without_one
Фото кампейну: Marta Chudek @martachudek
Фото лукбуку: Maria Salivonova @salivon_ph
Відео: Yuliya Simutkina @sssimutkina
Асистенска зі стилю: Mariia Horbenko @mariia_horbenko
Мейкап і зачіски: Karolina Żukowska @flying.brushes, Marta Kozłowska @martakozlowska_makeup, Agata Kowalska @agatakowalska_makeuplover,
Sveta Safronovskaya @sveta_saf_beauty
Технічний продакшн: Sviatoslav Mykhailov @mhlvsv, Gianluca Pica @notgianlu, Filip Kurczyński @filipkurczynski, Wojtek Nurzyński
@wojteknurzynski, Oleh Shypkov @olegshypkov, Maciej Kowalewski @maciek_kowalewski
Фото бекстейджу: Tina Zaborowska @ztinavl
Моделі й актори: Marta Gac @gacwoman, Adriana @adrianqa, Kolas Vodonovsky @vodonovsky, Yuri Vedenyapin @yurivedenyapin, Kate Artman
@katesmile2121, Yeva Batriak @rosyands, Agnes Samuel @agnessitta, Barbara Dmowska @kosmiczna_trumna, RitaJako @rita_jako @ Gaga
Models, Denis Novikov @deonij, Lena Shtyk @lenashtyk, Ania Kos @ania.e.kos
М’які меблі: NOOM @noomhome
Особлива подяка за сприяння в організації: Monika Goszcz-Kłos

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *