Тетяна Буряк – співзасновниця FIT FOR FACE, місця, яке за короткий час стало не просто черговим косметичним салоном, а lovemark-брендом, з яким хочуть працювати відомі бренди.
FIT FOR FACE брав участь у партнерстві з такими брендами як: Lancome, Kerastase, Collistar, lʼoccitane, Mrs.Poland тощо та популярними українськими брендами: Guzema, Kabanchi.com, Cultoni, Kyivness, Blushhh та інші.
В ексклюзивному інтервʼю W-Far Тетяна Буряк поділилася деталями створення популярної студії масажів обличчя, дала поради починаючим підприємцям, акцентуючи увагу на перевагах унікальності продукту, що є основою бізнесу та сильного бренду. А також про роботу під час війни, збереження робочих місць та масштабування на Європу.
Тетяно, ви співзасновник FIT FOR FACE вже 3 роки. Чим займалися до цього?
До FIT FOR FACE була занурена в сімейний проект – будівництво масштабних світломузичних фонтанів. Також займалась розвитком бренду, маркетингом. Конкурентів було небагато, це вузька ніша, але були дуже потужні компанії на цьому ринку. Це був виклик для мене. Я дівчина, яка нічого не тямить у форсунках, насосах, гідравліці, занурилась у цю тему, щоб зрозуміти хто наш клієнт, чого хоче, як надавати послугу краще. Не важливо, що ти продаєш, важливо як це робити. Тому я спілкувалась з клієнтами, підрядниками – покращувала комунікацію, знаходила сильні та слабкі сторони бізнесу. Над слабкими працювали, про сильні говорили. Компанія почала отримувати клієнтів з України та різних країн світу. Це дуже цікава сфера, про красу та емоції, великі гроші та масштабні проекти.
Створення власної справи – це завжди ризики, особливо зараз, під час війни. Спираючись на власний досвід, дайте поради підприємцям, які тільки починають свій шлях у створенні бренду.
Перелічувати можна довго, але ось головні:
Створіть унікальну ідею. Ваш бренд повинен мати пропозицію, яка відрізняє вас від інших, робить вас особливими. Або подумайте, які проблеми ви вирішуєте для своїх клієнтів і зробіть це краще за інших. Умовно кажучи візьміть велосипед і додайте до нього свою телегу.
Щоб мінімізувати ризики, розробіть бізнес-модель, прорахуйте фінансову модель та юніт-економіку. Не завжди прорахунки відповідають дійсності по факту, але це дає відчуття опори та допоможе виміряти ефективність розвитку власної справи.
Визначте свою цільову аудиторію. Для кого ваш продукт/послуга? Опишіть вашого клієнта, розбийте на типи. Протестуйте точки контакту з клієнтом і використовуте найдієвіші. Проаналізуйте конкурентів, щоб зрозуміти їхні сильні і слабкі сторони. Це допоможе вам відокремитись та стати особливими.
Якість – це основа бізнесу. Ваш продукт або послуга повинні бути якісними і відповідати потребам клієнтів. Спочатку ви будете набивати шишки, але не зупиняйтесь. Постійно працюйте над їх вдосконаленням і прислухайтесь до відгуків.
Довіра клієнтів – це основа сильного бренду. Дотримуйтеся обіцянок, бережіть репутацію і будуйте довіру своєї аудиторії, допомогайте в питаннях вашої компетенції. Любіть своїх клієнтів і вони полюблять вас.
Партнерства, колаборації. Співпрацюйте з іншими брендами, які відповідають вашим цінностям і цілям. Це допоможе збільшити впізнаваність вашого бренду і розширити аудиторію.
Не намагайтесь сподобатися всім, так не буває. Навіть у Бога є атеїсти та іншовіри).
І головне! Розвиток бренду – це довгостроковий процес. Будьте готовими до викликів і невдач, сприймайте їх як задачі, тоді успіх гарантований.
Яку б пораду дали собі на самому початку?
Помилок так чи інакше не вдасться уникнути. Помилки дають зріст.
Але щоб пришвидшити реалізацію цілей, порадила б не економити на кваліфікованих співробітниках або експертах, які мають досвід у твоїй галузі.
Як вдалося не просто відкрити черговий косметичний салон, а побудувати бренд, з яким хочуть співпрацювати відомі компанії?
Віра та наполегливість. Наявність крутої команди, яка теж вірить в проект. Принцип – бути всюди, де ти можеш бути цікавим. Довіра та лояльність клієнтів – частина наших клієнтів такі ж самі власники бізнесів, які хочуть співпрацювати. Ми також партнеримось із починаючими брендами з однаковими цінностями, даємо можливість зростати і по факту зростаємо разом.
Як ваш бізнес розвивається під час війни? Є кому працювати?
На мою думку, під час війни люди звертають особливу увагу на свій зовнішній вигляд як засіб релаксації та підвищення самооцінки, намагаються жити тут і тепер, не відкладаючи життя на потім. Тому попит на наші масажі однозначно виріс. Питання команди дуже болюче наразі для багатьох підприємців. Велика частина спеціалістів у цій сфері виїхала закордон але не дивлячись на це, ми розширили команду і не зупиняємось у пошуку найкращих спеціалістів.
В одному з інтерв’ю ви сказали, що вашими клієнтами є і військові. Які послуги/переваги для них доступні? Чи якось допомагаєте ще?
Так, ми даруємо масаж обличчя тим, хто береже наш спокій. Це допомогає їм відновитись фізично, перезавантажити мозок та зняти напругу. Також співпрацюємо з благодійним фондом Future for Ukraine.
Філіал FIT FOR FACE є у Варшаві. Хто ваші клієнти?
Здебільшого українці. Вони раді українському сервісу, рідній мові та якості послуг. Польський клієнт по-троху починає «прокидатись». Це дуже цікава аудиторія. Вони нікуди не поспішають, записуються заздалегідь, цікавляться в першу чергу професійністю майстрів, сервіс та естетика їх меньше цікавить.
Чи є у планах масштабуватися на інші країни? Якщо так, то де буде наступна студія?
Масштабування на міжнародному рівні розглядаємо давно. Ми інвестували в направлення франчайзингу чималі кошти, декілька разів запускали його, запитів маємо багато. Але перш ніж відкривати інші філіали в Європі, ми спочатку взяли всі ризики на себе, щоб переконатися, що наші дії базуються на реальних даних та результатах, а не лише на словах. Крім цього, ми вважаємо важливим не тільки розширювати свою географію, але і забезпечувати високий стандарт якості наданих послуг. Ми бачимо приклади, де компанії з торговими марками страждають від погіршення якості під час масового масштабування. Отже, рішення стосовно масштабування в інші країни поки відкрите, але ми маємо намір розширюватися на території України.
Як стати lovemark брендом в Україні? А як в світі? Чи є різниця у бізнес-підходах?
Дивлячись на те, скільки українців закордоном, то вже різниці у бізнес-підходах скоро не буде (сміється).
Стати lovemark брендом – завдання, яке вимагає особливого підходу, часу та зусиль. lovemark – це емоційний зв’язок із клієнтами та їх лояльність. Щоб цього досягти, важливо:
Розуміти свою аудиторію. Для цього треба спілкуватись з клієнтами, робити опитування, просити чесні відгуки і у разі негативних, працювати над ними і виконувати обіцянки.
Покращувати взаємодію та проявляти турботу. Наприкад: впровадити зручну систему запису та особистий кабінет, ввести скрипт нагадування про запис, робити нагадування, що треба змінити догляд за обличчям/волоссям, вести карту клієнта, де зберігаються всі надані послуги та продані товари, який чай або каву він любить тощо. Тобто, облегшуємо життя клієнта, а не навпаки.
Мати систему лояльності. Наприклад: бонусна система, кешбек, знижки на наступне замовлення, подарунки тощо. До речі, ми зараз працюємо над впровадженням нової програми лояльності.
Завжди давати більше ніж клієнт очікує. Зробіть ваших постійних клієнтів ще більш особливими. Якщо вони з вами давно, це ваші головні амбасадори. Ви можете їх запрошувати на ваші закриті події, дарувати на день народження повноцінну послугу/продукт тощо.
Створюйте клуби, спільноти, майстер-класи по інтересам. Де ваші клієнти спілкуються між собою, обмінюються інформацією та отримують більше інформації про ваш бренд.
Команда. Якщо ваші співробітники люблять ваш бренд, свою роботу, то вони транслюють цю любов клієнту, клієнт це відчуває, так і зароджується любов. В нас це любов з першого дотику).
Але ще додам, якщо це Європа або інший континент, важливо розуміти місцеву культуру, традиції та цінності, оскільки ці аспекти можуть впливати на сприйняття вашого бренду.
Якби ви не отримувли кошти, чим би ви замались для душі?
Тим, чим займаюсь зараз. Я дуже щаслива від того, що займаюсь улюбленою справою. Як підприємець, як людина яка допомогає іншим бізнесам ставати брендами. Згадуючи себе, я завжди звертала увагу, на те як оформлені банери, білборди, які емоції в мене викликає та чи інша реклама. Я можу про себе сказати, що я усвідомлена жертва реклами (сміється), пропускаю все через себе та розумію, чого хоче клієнт. Коли мої подруги запускали бізнеси в різних нішах, я завжди вставляла свої 5 копійок, на що звернути увагу, що треба зробити для того чи іншого результату і дуже люблю потім стверджувати: я ж казала, а ти не вірила!
Нагадаємо, раніше W-Fair писав, що у Варшаві відбувся Oribe Beauty Day для блогерів та клієнтів Leo Beauty Club.